Ascultă Online Radio Cernăuți

9 mar. 2017

ANUNT FOARTE IMPORTANT:


PENTRU REDUCEREA SEMNIFICATIVA A TIMPULUI DE ASTEPTARE, CONSULATUL GENERAL AL ROMANIEI LA CERNAUTI ROAGA PUBLICUL CONSULAR SA FOLOSEASCA APLICATIA www.econsulat.ro, IN SPECIAL PENTRU INREGISTRAREA CERERILOR DE SERVICII CONSULARE, CA DE EXEMPLU CELE PRIVITOARE LA INSCRIEREA ACTELOR DE STARE CIVILA. MULTUMIM!
SIMISC (Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni) 
1.Ce este SIMISC? Portalul SIMISC este cel mai recent proiect dezvoltat de Ministerul Afacerilor Externe prin intermediul Departamentului Consular pentru a veni în întâmpinarea atât a cetăţenilor români care şi-au stabilit domiciliul în străinătate, precum şi a celor care se deplasează pe teritoriul altor state. SIMISC face parte dintr-un proiect mai amplu denumit generic E-Cons şi lansat sub deviza “Consulatul mai aproape de casa ta”. Astfel, cetăţenii români au posibilitatea de a accesa serviciile consulare online, printr-o modalitate mult mai eficientă care implică soluţionarea „de acasă” a celor mai multe etape ale unui serviciu consular, fiind necesară prezentarea la secţia consulară / oficiul consular doar pentru finalizarea serviciului solicitat.
2.Ce tipuri de servicii consulare pot să accesez prin SIMISC ? Pe pagina de start a portalului SIMISC, cetăţeanul român poate solicita următoarele tipuri de servicii consulare: 1. documente de călătorie 2. acte de stare civilă 3. acte notariale 4. obţinerea de acte din România 5. cetăţenie 6. alte servicii 
3.Cum pot să folosesc SIMISC ? Pentru a putea utiliza portalul SIMISC, cetăţeanul român trebuie să acceseze pagina de internet www.econsulat.ro. - odată accesată această pagină, pasul următor implică fie autentificare într-un cont existent, fie selectarea opţiunii „creează cont nou”. - după autentificare sau creare cont nou, cetățeanul trebuie să bifeze în chenarul aferent, că este de acord cu însuşirea termenilor şi condiţiilor şi să transmită acordul de a continua. - cetăţeanul român are posibilitatea de a crea un cont SIMISC personalizat prin: - completarea numelui de familie - a prenumelui (sau după caz a prenumelor) - indicarea unei adrese personale de e-mail - alegerea și introducerea unei parole - introducerea codului de siguranță afişat (prin rescrierea seriei de cifre sau litere afișată).
Odată trimise datele completate, cetăţeanul român va primi un e-mail automat (pe adresa personală selectată la momentul introducerii datelor și înregistrării solicitării) care îl informează cu privire la crearea contului său SIMISC. Pentru a putea folosi contul personal, cetăţeanul român trebuie să activeze link-ul primit în cadrul acestui e-mail prin simpla accesare. Pentru autentificarea în contul creat, cetăţeanul român trebuie să completeze în câmpurile selectate, adresa de e-mail şi parola personală. Astfel, poate fi accesată pagina profilului personal, unde cetăţeanul român are posibilitatea de a completa datele personale, spre ex: - data naşterii, - documentele de identitate, (tip, serie, nr, etc) - adresa de domiciliu (cea care figurează în cartea de identitate) - reşedinţă (adresa menționată în permisul de ședere emis de autoritățile statului unde locuiți în străinătate) Datele personale, odată ce au fost introduse în rubrica din cadrul profilului personal, se păstrează și rămân completate în sistem, nemaifiind necesară reintroducerea acestora, de fiecare dată când este solicitat un nou serviciu consular. În cazul în care nu a fost completată în avans pagina cu datele personale, la prima solicitare introdusă de cetăţeanul român poate fi selectată opţiunea de a salva datele pentru utilizarea în cadrul altor solicitări viitoare. Această opţiune este selectată prin bifarea rubricii „doresc actualizarea profilului personal”.
Pe pagina de start a portalului SIMISC sunt indicate 6 rubrici care coincid celor 6 tipuri de servicii consulare sus-menţionate, servicii care pot fi accesate online. Odată cu selectarea rubricii de interes, de exemplu „acte de stare civilă” în vederea înregistrării unui certificat de naştere în registrele româneşti de stare civilă, cetăţeanul român are următoarele opţiuni: - descrierea serviciului consular; - condiţiile în care se poate presta serviciul consular; - actele necesare; - taxele consulare specifice serviciului respectiv; - modul de soluţionare. Pentru continuarea serviciului este selectată opţiunea „selectaţi serviciu”, urmând a fi parcurşi următorii paşi: - completarea tuturor datelor solicitate, (în cazul în care mai există câmpuri libere); - parcurgerea informaţiilor cu privire la taxa consulară, (cetăţeanul român fiind informat cât trebuie achitat pentru prestarea serviciului consular); - selectarea modalităţii de plată; - ataşarea în funcţie de caz, a documentelor scanate necesare (documente de identitate, acte de stare civilă, hotărâri judecătoreşti, etc).
Odată ce au fost parcurse toate rubricile, cererea va fi înregistrată în sistem, fiind emis un cod aferent cererii. Totodată, va fi descris un SUMAR al CERERII,incluzând: - un rezumat al cererii; - taxa consulară care trebuie achitată; - misiunea diplomatică/oficiul consular care va presta serviciul solicitat. În această etapă, cererea de serviciu consular este completată şi poate fi trimisă către misiunea diplomatică sau oficiul consular în competenţa teritorială a căruia poate fi soluţionată. Ultimul pas reprezintă, în funcţie de caz, fie programarea pentru prezentarea la misiunea diplomatică / oficiul consular, în vederea finalizării serviciului solicitat, fie aşteptarea unei confirmări din partea consulului, în caz că nu mai este nimic de adăugat la dosarul cererii. În acest ultim caz, abia după ce consulul a parcurs dosarul şi a transmis toate observaţiile, poate fi selectată opţiunea de „programare”. Parcurgerea etapelor de solicitare online, indiferent de serviciul consular solicitat, este aceeaşi.
Dupa depunerea unei cereri prin portalul www.econsulat.ro, cat dureaza procesarea acesteia si primirea unui raspuns?
Raspunsul pentru cererea depusa prin intermediul www.econsulat.ro este transmis in functie de misiunea diplomatica sau oficiul consular unde ati aplicat si de serviciul consular solicitat, imediat dupa ce misiunea diplomatica sau oficiul consular va vizualiza si va verifica cererea dumneavoastra.
Persoanele care sunt necunoscatoare de carte, sa citeasca sau care nu au acces la mijloacele tehnologice necesare introducerii cererilor pe portalul www.econsulat.ro, cum pot solicita un serviciu consular?
Aceste persoane se pot prezenta direct la ghiseul misiunii diplomatice sau oficiului consular din tara in care se afla, in intervalul orar de lucru cu publicul, in vederea solicitarii serviciului consular.
Daca doresc solicitarea unui serviciu consular, in nume propriu, si inca unul pentru un alt membru de familia (minor), le pot programa in acelasi timp sau in aceeasi zi?
In acest caz va rugam sa accesati www.econsulat.ro si sa formulati 2 cereri distincte pentru dumneavoastra si celalalt membru de familie. Ulterior, trebuie sa va alegeti intervalul de timp cat mai apropiat intre cele doua programari, in aceeasi zi, tot prin intermediul portalului www.econsulat.ro
https://www.youtube.com/watch?v=ypN1HBeou0I

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu