Ascultă Online Radio Cernăuți

8 feb. 2021

Domnul profesor Gheorghe Dolinski, președintele interimar al Societății pentru Cultura și Literatura Română în Bucovina s-a stins din viață

In memoriam, sub patronajul Zilei Internaționale a Cărţii și a Dreptului de autor, Biblioteca Municipala " Tudor Flondor " marchează trecerea în eternitate a doi dintre oamenii de cultură ai Bucovinei : profesorul Gheorghe Dolinski și profesorul Ion Prelipcean.
Profesorul și cărturarul Gheorghe Dolinski
(06.02.1945 - 06.02.2021)
Vocea profesorului s-a făcut auzită și cărțile sale vor rămâne documente valoroase în arhiva timpului.
Scriitorul și editorul Ion Prelipcean
(24.09.1946 -18.09.2019)
Profesorul Ion Prelipcean a fondat o editură care-i poartă numele, în care a publicat operele sale, dar și pe cele ale altor scriitori din zona Bucovinei.
Вы, Dorin Vataman и ещё 10




Комментарии: 0
////////////////////////////////////////////////////////////////Dragi prieteni,
Ca un trăsnet din senin am primit vestea că ieri s-a stins din viață un adevărat prieten al românilor nord bucovineni - Domnul profesor Gheorghe Dolinski, președintele interimar al Societății pentru Cultura și Literatura Română în Bucovina (sediul Rădăuți). Întotdeauna se bucura ca un copil când întâlnea pe cineva din părțile Cernăuțiului și cu mare drag ne aștepta la Rădăuți la activitățile Societății, dar și așa, ocazional, oricând am fi trecut pe aici pentru a schimba o vorbă.

Societatea pentru Cultura și Literatura Română in Bucovina "Mihai Eminescu" , Cernăuți, este profund îndurerată de decesul stimatului profesor, prieten, sfătuitor și militant pentru renașterea culturii românești în zonele istorice românești și exprimă condoleanțe familiei, rudelor, prietenilor defunctului, tuturor membrilor SCLRB//////////////////////////////////////

La Cernauti,la deschiderea Centrului Cultural Roman"Eudoxiu Hurmuzachi"

//////////////////////////////////////////////////////

Domnule profesor, Gheorghe Dolinschi, ce glumă - i asta? Ne-am cunoscut la Balul Bucovinei la București, ne-am mai văzut în multe locuri, dar la Festivalul de toamnă al gospodinei ucrainence de la Milișăuți, ați insistat să imprimăm o emisiune cu copiii cei desculți și cămeșuici, pe care i-ați îndrăgit atât. Voi regreta toată viața că n-am apucat a da curs invitației și repetatelor rugăminți din partea Dumneavoastră.
Îmi amintesc acum cu un soi de nostalgie amară, amestecată cu o țâră de haz... Într-o zi, la școală, a venit înspre mine o fetiță, alergând pe hol, îmbujorată:
-Doamna, doamna, este un domn mai bătrân afară! M-a întrebat dacă este la școală, doamna Mitralieră!
N-a terminat copilul bine de zis, că ușa școlii s-a deschis și-ați intrat râzând în hohote! Recunosc, drept recunosc, m-a enervat porecla scornită pe loc, dar parcă Dumneavoastră, v-a păsat? Cu un zâmbet larg, cu atitudine boemă, mi-ați pupat mâna, aristocratic și șiret. Ne-am împăcat pe loc, ne-am făcut planuri, le-am amânat și le-am tot amânat! Pe 12 decembrie, mi-ați trimis ultima culegere, cu tot cu autograf.
Azi, aflu că ați murit. N-ați mai glumit! V-ați dus, fără întoarcere. Planuri, nu vă mai faceți... Și nici glume. Rămâne Bucovina mai săracă.
Și de-a veni și binele-n lume, și-a rândui Dumnezeu să mai urce copiii cei desculți pe scenă, la primul spectacol ce se va-ntâmpla, s-or juca împreună, râzând și plângând. Că v-ați dus și n-ați mai apucat a vă bucura de incurile lor!
Drum bun, domnule profesor!
Se vede că i-a fost urât doamnei Elisabeta Teleagă și v-a chemat, că multe aveți a depăna.
Morala:
Nu refuzați, pe cât puteți, nu amânați niciun lucru frumos din viața dumneavoastră!
Mâine, s-ar putea să fie prea târziu

Dragi prieteni,
Domnul profesor Gheorghe Dolinski, președintele interimar al Societății pentru Cultura și Literatura Română în Bucovina s-a stins aseară din viață, după o răceală mai puternică din ultimele săptămâni.
A venit această veste ca un fulger, am vorbit chiar sâmbătă cu el și ne-a mulțumit pentru articolele trimise pentru Revista Septentrion. L-am întrebat cum se simte și mi-a spus „Nu prea bine, mai trebuie să iau tratament câteva săptămâni. Luni merg la Rădăuți să rezolv niște treburi.”
N-a mai ajuns luni la Rădăuți. 🙁 Dumnezeu să-l odihnească în pace! Nu am încă informații despre înmormântare, dar voi reveni dacă aflu detalii.
////////////////////////////////////////////////////////
S-a stins din viață pe neașteptate, după ce pe 6 februarie împlinise 76 de ani, profesorul Gheorghe Dolinski din Arbore, cronicar al așezării sale, apărător, promotor al valorilor satului bucovinean și al valorilor culturale ale Bucovinei fără graniță, vechi colaborator al ziarului „Crai nou” Suceava, președinte al Societății pentru Cultura și Literatura Română în Bucovina, director al revistei „Mesager bucovinean” (căruia i-a dedicat ultimele rânduri semnate în „Crai nou”). Dumnezeu să-l odihnească!

//////////////////////////////////////////////////////////////////////


Ghici Cine Vine la Cina - Gheorghe Dolinski


Un comentariu:

  1. Edmond Neagoe
    Dumnezeu să-l ierte și să-l aibă în pază!

    Andronachi Carmen
    Dumnezeu sa-l ierte si sa-l odihneasca in pace!Vestea ne-a socat pe toti membrii SCL R B,pe toti cei care l-am cunoscut si apreciat ca intelectual si activist cultural bucovinean neobosit.!

    Irina Stanculescu
    Sincere condoleanțe! Dumnezeu să-l odihnească în pace!

    Larisa Jar
    Dumnezeu să-l ierte și să-l odihnească în pace!

    Aurica Bojescu
    Dumnezeu să-l ierte și să-l odihnească! Veșnica lui pomenire! Condoleanțe familiei!

    Maria Andries
    Fie-i țărâna ușoară și amintirea veșnică

    RăspundețiȘtergere